درمان یبوست با روش های کارساز طب سنتی


یکی از بیماری های شایع از قدیم الایام تا به امروز ، یبوست می باشد . نکته جالب در مورد این بیماری این است که بسیاری از مردم حتی نمی دانند که به یبوست مبتلا هستند . زکریای رازی در یکی از یادداشت های خود می گوید : از هر 10 بیماری که نزدم می آید ثلث آنها به یبوست مبتلا هستند و این درحالی است که وقتی من از آنها می پرسم شکمتان خوب کار می کند جواب مثبت به من می دهند . یبوست یکی از بیماری های ام الامراضی محسوب می شود . این یعنی یبوست می تواند باعث ایجاد بیماری های بسیاری شود . درمان یبوست با طب سنتی هنوزه هم اولین انتخاب مردم می باشد .


درمان یبوست با طب سنتی



درمان یبوست با طب سنتی



تغییر عادت های معیشتی

اصلی ترین دلیل ابتلا به یبوست عادت های بدی زندگی است . اگر ما تنها در عادت های روزمره خود تغییراتی بوجود بیاوریم به راحتی می توانیم بر این بیماری غلبه کنیم . تنها کافی است استفاده از موادی که باعث یبوست می شوند را کاهش دهید . موادی مانند : ماکارونی ، لازانیا ، برنج سفید ، فست فود ها و رشته فرنگی تنها بخش کوچکی از این مواد مضر می باشند . همچنین بهتر است از آش ها و شوربا ها بیشتر استفاده کنید . تاثیر ورزش نیز در دفع این بیماری بسیار است . استفاده از میوه ها و سبزیجات به دلیل داشتن فیبر بسیار مفید است همچنین بهتر است که از روغن های نباتی استفاده نکنید .

استفاده از سبوس گندم

متاسفانه به دلیل تغییر سبک زندگی استفاده از سبوس در برنامه های غذایی ما به شدت کم شده است . این موضوع به حدی حاد می شود که بدانید از هر 5 نفر تنها 2 نفر می دانند سبوس گندم چه جیزی است . فی الواقع سبوس گندم همان خاک اره هایی هستند که در زیر نان های بربری وجود دارد . سبوس به عنوان یکی از بهترین نسحه ها برای درمان یبوست یا طب سنتی می باشد . برای استفاده از سبوس می توانید هر روز یک قاشق از ان را در یک لیوان آب خیس کنید و وقتی که پف کرد از آن استفاده کنید . هر چند من بیشتر تاکید می کنم که سبوس گندم را وارد رژیم غذایی خود بکنید .


درمان یبوست با طب سنتی



استفاده از خاکشی

همان طور که می دانید برای برطرف کردن یبوست باید از مواد ملین استفاده کنیم . خاکشی که عمدتا بخاطر خاصیت ضد اسهال و قابض بودنش معروف است ، اگر با آب جوش مصرف شود ، می تواند برای درمان یبوست استفاده شود . و اتفاقا یکی از بهترین دارو ها برای برطرف کردن یبوست نیز محسوب می شود . برای اینکه شما از خاکشی برای درمان یبوست استفاده بکنید ، باید یک قاشق از آن را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و سپس از آن میل کنید . البته بهتر است که بگذارید خود خاکشی نیز با آب جوشانیده شود . استفاده از خاکشی برای رفع یبوست کودکان و زنان بازدار بسیار مفید است .

استفاده از ترنجبین

ترنجبین نیز یکی از بهترین ملین ها برای رفع یبوست می باشد که البته استفاده از آن برای بزرگسالان به تنهایی شاید آنقدر ها که باید کاربرد نداشته باشد و اثری که از آن انتظار می رود را نداشته باشد . پس بهتر است از ترنجبین برای درمان یبوست با دیگر ملین ها استفاده شود . به عنوان مثال می توان از ترنجبین همراه با خاکشی استفاده کرد . اما در کودکان استفاده از ترنجین به تنهایی می تواند یبوست را درمان کند و همچنین در ایجاد آرامش و از بین بردن بی خوابی نیز نقش دارد .



درمان یبوست با طب سنتی



استفاده از دانه های لعاب دار

بعضی از دانه ها هستند که وقتی در آب قرار بگیرند و خیس شوند ، خاصیت ژلاتینی پیدا می کنند و می توانند سطح روده را لیز کنند که این لیز شدن به حرکت مدفوع کمک می کند . از معروف ترین این دانه ها می توان به : اسپرزه ، بارهنگ ، تخم شربتی ، تخم خطمی و بالنگو اشاره کرد . البته باید دقت داشته باشید که استفاده از این دانه ها حتما باید با توجه به مزاج بیمار صورت بگیرد تا اثر پذیری داشته باشد . به عنوان مثال اسپرزه دارای طبعی خنک و تر می باشد پس یکی از بهترین ملین ها برای افرادی است که طبعی گرم و خشک دارند .

استفاده از هلیله سیاه

یکی دیگر از راه های درمان یبوست با طب سنتی استفاده از هلیله سیاه می باشد . این درمان بیشتر در میان مردم خوزستان شناخته شده می باشد چرا که آنها از هلیله سیاه به عنوان چاشنی در غذا ها نیز استفاده می می کنند . هلیله سیاه دارای طبعی سرد و خشک می باشد پس می تواند به رفع یبوست در افرادی که دارای طبع گرم و تر می باشند کمک کند . استفاده از این ماده برای کسانی که مشکلات روحی دارند نیز توصیه می شود . روش استفاده از هلیله سیاه نیز بسیار ساده است . برای این کار باید هلیله سیاه را آسیاب کرده و یک قاشق از ان را در ماست مخلوط کرده و استفاده کنید .


منبع: https://asanteb.com


[ بازدید : 186 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 7 دی 1396 ] [ 20:30 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]