خواص عنبر نسارا یا پشگل الاغ ماده


عنبر نسارا یا همان پشگل الاغ ماده در طب سنتی هزاران خاصیت دارد و برای بسیاری از بیماری ها معجزه می کند. به عنوان مثال یکی از خواص عنبر نسارا درمان سینوزیت است. همچنین عنبر نسارا عفونت زنان را درمان می کند. برای درمان میگرن و سردرد هم میتوانید از این داروی طبیعی استفاده کنید. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره خواص عنبر نسارا و همچنین طرز استفاده از آن اطلاعاتی را برای تان جمع آوری کرده ایم که تقدیم می کنیم.


خواص عنبر نسارا یا پشگل الاغ ماده یا سرگین خر
خواص عنبر نسارا یا پشگل الاغ ماده یا سرگین خر



خواص عنبر نسارا چیست ؟


عنبر نسارا پشگل الاغ ماده است که در بهار جمع آوری می شود. خواص آن حتی در دانشگاه شهید بهشتی هم ثابت شده است. از مهمترین خواص عنبر نسارا می توان به خواص آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد التهابی و خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی آن اشاره کرد. توجه کنید چون طبع الاغ نر گرم است بیماری را شدید تر می کند. پس شما باید حتما از سرگین خر ماده استفاده کنید.

از مهمترین خواص عنبرنسارا می توان به درمان سرماخوردگی و درمان سینوزیت اشاره کرد. همچنین درمان میگرن و سردرد از خواص پشگل الاغ ماده است. از دیگر خواص عنبر نسارا می توان به درمان کهیر، اگزما و هر نوع خارش پوستی اشاره کرد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب در درمان و بهبود زخم ختنه هم معجزه می کند.



خواص عنبر نسارا یا پشگل الاغ ماده یا سرگین خر
خواص عنبر نسارا یا پشگل الاغ ماده یا سرگین خر



یکی دیگر از خواص عنبر نسارا آنست که زخمهای پس از سوختگی را از بین میبرد. همچنین برای درمان خون دماغ ، گوش درد و عفونت گوش می توانید از سرگین خر استفاده کنید. درمان صرع، کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان هم جزو خواص عنبر نسارا است. همچنین می تواند عفونتهای واژینال را نابود کند. دود باید با بدن تماس داشته باشد.

عنبر نسارا قارچ پوستی و قارچ واژینال و کیست را نابود میکند و در درمان و کاهش عوارض بواسیر بسیار موثرست. یکی دیگر از خواص عنبر نسارا درمان دندان درد است. مخصوصا اگر ناشی از عفونت باشد. دود عنبر نسارا فرآیند زایمان طبیعی را آسان تر خواهد کرد. در دفع جنین مرده از بدن زنان هم موثر است.



خواص عنبر نسارا یا پشگل الاغ ماده یا سرگین خر
خواص عنبر نسارا یا پشگل الاغ ماده یا سرگین خر


باید بدانید که مشکلات تنفسی مثل آلرژی فصلی و تنگی نفس با خواص عنبر نسارا درمان می شود. دانه های آبله مرغان را خشک میکند! گل مژه و عفونت چشم را از بین میبرد! ویروس های معلق در هوا را از بین میبرد و از واگیر بیماری جلوگیری میکند!مخملک، سیاه سرفه و یا یرقان کودک را برطرف میکند.

تب خال را برطرف و از ترکیدن تبخال پیشگیری میکند. دود دادن عنبر نسارا در محیط های بسته اثر میکروب کشی قوی دارد و برای ویروس کشی و درمان عفونت عالیست. مواضعی از بدن که دچار خارش است را روی دود عنبر نسارا بگذارید تا خارش تان کم شود. با این کار تاول ها و زخم های ترشح دار هم بهبود می یابد. همچنین با این روش اگزما و انواع زخم ها به ویژه زخم های سوختگی بهبود می یابد.

برای درمان خون دماغ مخلوط عنبر نسارا و سرکه را روی پیشانی ضماد کنید. پاشیدن پودر عنبر نسارای خشک بر روی انواع زخم های تازه، علاوه بر کمک به بهبودی آنها، خونریزی آنها را نیز متوقف می کند.



خواص عنبر نسارا یا پشگل الاغ ماده یا سرگین خر
خواص عنبر نسارا یا پشگل الاغ ماده یا سرگین خر



خواص عنبر نسارا برای عفونت های واژینال

دود دادن عنبرنسارا برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان و درمان عفونت های واژینال مفید است.

برای استفاده از این خاصیت باید ۲ الی ۳ عدد عنبر نسا را همراه با خاکشیر و اسپند، روی کمی ذغال بیندازید. گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید تا سوراخ آن نقش دودکش را ایفا کند. لباس زیر خود را درآورده و دامن بلندی بپوشید و به حالت نیم خیز روی دود بایستید.

اگر حوصله این کارها را ندارید فقط کافیست عنبرنسارا را روی اسفنددودکن روی شعله کم قرار داده بگذارید دودش به واژن بخورد. این کار را ۲ روز قبل از زمان پریود، ۲ روز در زمان پریود و ۲ روز بعد از پریود انجام دهید.



منبع: https://asanteb.com


[ بازدید : 391 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 8 دی 1396 ] [ 0:44 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]