درمان آرتروز با ساده ترین روش ها


آرتروز یا استئوارتریت از شایع ترین شکل بیماری آرتریت است. این بیماری اصولاً تخریب کننده ی ساختمان های مفصل است. غضروف پوشاننده ی انتهای استخوانها که باید به عنوان بالشتکی برای مفصل عمل کند، به تدریج تخریب میشود، فشاری بر عضلات و رباطهای اطراف مفصل وارد میسازد. بسیاری از افراد با بالا رفتن سن دچار این عارضه می شوند. در این مطلب از سایت آسان دنت برای شما از روش های ساده درمان آرتروز صحبت می کنیم.

درمان آرتروز



آرتروز و درمان آرتروز

فقدان غضروف به واسطه آتروز ، موجب درد می شود. بدن تمایل دارد، استخوان زاید در محل های ضعیف بسازد و این رشد زاید استخوانی اغلب خارهای استخوانی نامیده می شوند. اگر چنانچه قطعاتی از خارها شکسته شود، درد شدیدی ایجاد می کند و ممکن است بر روی رشته های عصبی فشار بیاورد و موجب سوزن سوزن شدن، بی حسی، ضعف و یا درد شدیدی در اندام ها عضلات و استخوان ها شود. علتها : ضربه ها، چاقی، گردش خون ضعیف، ارث، پیری، استفاده ی بیش از اندازه از مفاصل، تغذیه ی نامناسب، حرکت های نامناسب از علل استئوآرتریت می باشد. در متن زیر برای درمان آرتروز راه حل های طبیعی به شما عزیزان ارائه می شود.

درمان آرتروز با روش خانگی


درمان آرتروز


روغن ماهی ( چربی ایده آل) برای درمان آرتروز : روغن مفیدی که کمک به جلوگیری از بیماریهای قلبی می کند، روغن ماهی در بر دارنده ی گروه متعددی از اسیدهای چرب ضروری هستند که از نظر علمی دارای امگا- ۳ هستند. امگا- ۳ بعضی از سرطان ها را جلوگیری می کند و فشار خون را پایین میاورد، بعضی از سرطانها را به تأخیر میاندازد. از انعقاد خون جلوگیری می کند و به احتمال زیاد بیماری روماتوئید آرتریت را معالجه می کند، در روغن زیتون نیز دارای چنین خصوصیاتی می باشد. انواع ماهی های آب های سرد اقیانوس نظیر سالامون، تن ماهی غنی از منابع امگا- ۳ می باشند.

ارتباط ویتامین ها و عناصر معدنی درمان آرتروز


درمان آرتروز


ویتامین C قادر است از توسعه ی آرتریت استخوانی جلوگیری کند، این ویتامین نقش حفاظتی در برابر ارتریت دارد. منابع این ویتامین لیموترش، گوجه فرنگی، توت فرنگی، فلفل سبز، خردل، به . ویتامین E در کاهش آرتریت استخوانی و درمان آرتروز مفید می باشد. بهترین منابع ویتامین E عبارتند از روغن مایع ذرت، گل آفتابگردان، جوانهى گندم، آجیل و حبوبات. مس در درمان آرتروز: دستبند مسی برای معالجه ی روماتوئید ارتریت بسیار مفید میباشد، میزان مورد نیاز مس در بدن دو میلی گرم در روز است، بهترین منابع آن، کبد، قلوه، صدف، جوانه ی گندم، سویا، ملاس سیاه و آجیل می باشد. روی: بیمارانی که روزانه ۲۲۰ میلی گرم روی به مدت ۱۲ هفته مصرف می کنند، کمتر التهاب درد دارند، منابع غذایی صدف، حلزون، ماهی، ملاس سیاه، جوجه، کنجد، جگر، تخم آفتابگردان، جودو سر و جوانه یی گندم می باشد. کلسیم در درمان آرتروز : این بیماران باید دو برابر سایر افراد کلسیم و ترکیبات ان را مصرف کنند، منابع ان فراورده های لبنی، سبزیجات، ساردن، سویا، کلم و حبوبات است.

رژیم آب سبزیجات را به مدت 1 الی 2 هفته و با فاصله ی حدود دو ماه بین رژیم فوق آن تکرار کنید. آب سبزیجات به علت قلیایی بودن آن مواد ذخیره شده و ته نشین شده ی اطراف مفاصل و دیگر بافتها را حل می کند. مخصوصاً آب سبزیجات مخلوط با آب هویج و کرفس و چغندر قرمز وقتی روزانه مصرف شود ورم مفاصل و دیگر بیماری های روماتیسمی رو به بهبود خواهد رفت. از دیگر روش های درمان آرتروز ، درمان با آب سیب زمینی خام می باشد. مقداری سیب زمینی را پس از تمیز کردن به چند تکه نازک برش بدهید ( با پوست ) و مجموعه را در یک لیوان قرار داده و آن را پر از آب سرد کنید و بگذارید تمام شب را به همان صورت بماند. صبح زود آب آن را بنوشید. البته آب سیب زمینی را با دستگاه آب میوه گیری نیز می توان تهیه کرد، منتها وقتی آب سیب زمینی گرفته شد ۵۰ درصد با اب مخلوط کنید. مصرف آنزیم آناناس (برو ملین ) 1 قرص در روز، موجب کاهش التهاب شواهد بود، باعث نرم کردن بافتها و روی مفاصل که آرتریت گرفته است، مؤثر خواهد بود. روش آب گرم و سرد در صبح و شب نیز مؤثر خواهد بود.

منبع: http://www.asandent.com


[ بازدید : 149 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 11 دی 1396 ] [ 18:06 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]