کاهش آبریزش بینی با چند روش ساده


فصل سرما ویژگی های خاصی دارند که باعث می شوند نغییراتی در وضعیت ما بوجود بیاید . از مهم ترین این تغییرات می توان به سرخ شدن دماغ ، خنک شدن کف پا ها و آبریزش بینی اشاره کرد . آبریزیش بینی می تواند به چند دلیل مختلف اتفاق افتد که مهم ترین آنها عفونت سینوس ها و آنفلونزا می باشد . از دیگر دلایل ابتلا به آبریزش بینی می توان به آلرژی و تب بالا اشاره کرد . مردم همیشه به دنبال راه کار هایی برای کاهش آبریزش بینی می باشند .


کاهش آبریزش بینی





راه های کاهش آبریزش بینی


بخور صورت

یکی از قدیمی ترین راه های کاهش آبریزش بینی ، استفاده از بخور می باشد . این راه قدمتی چند صد ساله دارد و حتی در نسخه های طب سنتی نیز به آن اشاره شده است . با این حال در سال 2010 دانشمندان نیز با انجام چند آزمایش ثابت کردند که این روش می تواند منجر به از بین رفن آب ریزش بینی بشود . اگر می خواهید قدرت این کار بیشتر بشود ، به آب چند قطره از دارو ها و قطره های ضد آبریزش بینی استفاده کنید .


خوردن غذا های تند

این روش برای اولین بار در نسخه های سنسکریت کتاب مهاباهارتا مشاهده شد و تا مدت ها مرد هندوستان از آن استفاده می کردند . این روش چندان در میان مردم رایج و محبوب نیست و دلیلش هم این است که غذا های تند به مذاق بسیاری از مردم سازگار نیستند . ولی تحقیقات نشان داده است که استفاده از غذا های تند به رفع گرفتگی بینی و کاهش آبریزش کمک می کند . شما می توانید برای این کار از : فلفل هندی،‌ هابانرو، ترب کوهی و زنجبیل استفاده کنید . این غذا های از آنجایی که گرم هستند می توانند بدن را گرم، مخاط راه‌های تنفسی را رقیق و مشکلات سینوسی را حل می‌کنند .


کاهش آبریزش بینی



نتی پات

یکی از عجیب ترین راه ها برای ایرانی ها ، استفاده از نتی پات می باشد . این روش نسبت به بقبه راه مدرن تر می باشد و به همین دلیل هنوز به اندازه کافی در ایران شایع نشده است . نتی پات ها در واقع قوری های کوچکی هستند که دارای محلول آب و نمک هستند . شما باید این محلول را از یک سوراخ ، وارد بینی خود بکنید و از سوراخ دیگر آن را تخلیه کنید . با این کار سینوس های شما به خوبی شسته خواهد شد . شما می توانید این نتی پات ها را از دارو خانه ها تهیه کنید . اما قبل از استفاده حتما به دستور العمل آن دقت کنید .

استفاده از دمنوش های داغ

یکی از قدیمی ترین وشایع ترین روش های درمان که ایرانی ها از آن بسیار استفاده می کنند ، دمنوش های گیاهی می باشند . این دمنوش های گیاهی که حتما باید داغ هم باشند ، می توانند به دلیل داغ بودن راه های تنفسی را بار کنند و به کاهش آبریزش بینی شما کمک کنند . بهتر است قبل از استفاده از بخار آن دمنوش ها نیز استشمام کنید . بهتر است از دمنوش های استفاده کنید که خاصیت ضد التهابی نیز داشته باشند ، دمنوش هایی مانند : بابونه ، زنجبیل ، گزنه و گل گاو زبان . همچنین این دمنوش ها می توانند به درمان گلو درد شما نیز کمک کنند .

خوردن مایعات فراوان

حتما شنیده اید که در درمان آنفلونزا استفاده از مایعات فراوان یکی از راه های بهبودی محسوب می شود . استفاده از مایعات باعث می شود تا سینوس های شما رقیق شود و در نتیجه تمیز کردن بینی شما راحت تر و آسان گردد . اگر این کار را نکنید مخاط های بینی شما سفت و چسبنده می شوند و به بینی شما آسیب وارد می کنند . البته همان طور که در بالا نیز اشاره شد ، ترجیحا از نوشیدنی های گرم استفاده کنید که کافئین نداشته باشند .




[ بازدید : 199 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 15:01 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]