دردهای ناشی از عوارض نشستن طولانی مدت را چگونه از بین ببریم؟


تحقیقات متعددی بر عوارض نشستن طولانی مدت صورت گرفته که همگی ارتباط این عادت را با افزایش شانس ابتلا به بیماری و خطر مرگ زودرس را نشان می دهد. بسیاری از عوارض نشستن زودرس به طور زودهنگام علائمی را از خود نشان می دهند که باید حتما جدی گرفته شده و درمان شوند. اگر برای ساعت های متوالی در روز بر روی صندلی می نشینید و نشانه ها و مشکلات زیر را در خود مشاهده می کنید؛ در ادامه در هر کدام از نشانه‌ها، روش برای درمان عوارض نشستن طولانی مدت را معرفی کرده ایم.


نشستن طولانی مدت



عوارض نشستن طولانی مدت


گردن درد

یکی از شایع ترین دردهای ناشی از کار با دستگاه های دیجیتال گردن درد است که اکثریت در حالت نشسته رخ می دهد. ممکن است برای تمرکز بر روی محتوا در صفحه نمایش خود، گردنتان را به سمت جلو خم نمایید که این کار فشار بالایی را به ماهیچه های شما وارد می کند. با توجه به تمرکز فرد بر روی اطلاعات کامپیوتر، ممکن است برای مدت طولانی در این وضعیت قرار بگیرید که حالت جسمانی خطرناکی است و بدین منظور توصیه می شود تا با تنظیم صفحه نمایش موازی با چهره خود و قرار دادن بالای آن کمی پایین تر از رو به روی پیشانی خود، نیاز به خم شدن را از بین ببرید که در این راستا افزایش روشنایی صفحه نمایش و بزرگنمایی محتوای موجود نیز می تواند به شما کمک کند.

از دست دادن تمرکز

به دلیل نشستن طولانی مدت، جریان خون ورودی به مغز کاهش یافته و در نتیجه اکسیژن کمتری به مغز شما خواهد رسید. با این کار منابع کمتری در اختیار مغز شما است و در نتیجه تمرکز کمتری بر امور خواهید داشت. با کاهش تمرکز ممکن است به اصرار وظیفه خود را با فشار آوردن به مغز به پایان برسانید که فشار بالایی بر شما وارد می کند از این رو سعی کنید تا فعالیت های خود را در حالت های مختلف مانند راه رفتن، دارز کشیدن و نشستن انجام دهید تا بتوانید اکسیژن کافی را به مغز برسانید.

ضعیف شدن استخوان

بی تحرکی موجب کمتر درگیر شدن استخوان ها و عدم تقویت آن ها می شود. در نتیجه منابع موجود در استخوان تضعیف شده پس در صورتی که مجبور به نشستن طولانی مدت هستید؛ مصرف مواد غذایی مفید و غنی از کلسیم و ویتامین D را مانند لبنیات و سبزیجات فراموش نکنید تا حدی از این هدررفتن، جبران شود اما تحرک را در هر شرایط حتما در برنامه خود قرار دهید.

افزایش ذخیره چربی بدن

کم تحرکی کاهش فعالیت آنزیم های چربی سوز را به دنبال دارد که در نتیجه چربی با آسانی بیشتری ذخیره و فرد ممکن است شاهد افزایش وزن باشد از این رو بایستی تحرک میان برنامه ای را فراموش نکرده و تکانی به خود بدهید. با تقسیم زمان کاری، استراحتی را در این میان قرار داده به انجام چند حرکت ورزشی بپردازید. اگر نمی توانید از جای خود بلند شوید؛ حداقل با تکان دادن دست و پا در زمان استراحت، فعالیت موقتی را برای خود ایجاد کرده و با پایان زمان کاری، ورزش خارج از کار را فراموش نکنید.

افسردگی

افسرگدی که بیشتر در زنان رایج است با نشستن طولانی مدت تشدید می یابد و فرد را درگیر می کند. به سادگی یک پیاده روی در روز و پداختن به سرگرمی های تحرکی و خارج از نشستن بر روی صندلی می توان جو شادابی را برای خود ایجاد کرد که علاوه بر از بین بردن نشانه های افسردگی موجب افزایش تحرک بدن نیز خواهد شد.

کمردرد

از شایع ترین دردهای حین نشستن که اغلب به دلیل کار با کامپیوتر و طرز نشستن ناصحیح در حین کار با آن صورت می گیرد. کمردرد می تواند از دردهای گاه و بیگاه تا مزمن باشد چرا که فشار بالایی بر ستون فقرات شما وارد شده و کار کردن طولانی مدت با کامپیوتر، آسیبی به آن وارد کند از این رو سعی کنید ساعات کار با کامپیوتر و نشستن بر روی صندلی در مقابل میز کاری را به حداقل رسانده و در حین کار نیز وضعیت صحیح آرگونومی را رعایت نمایید. بدین صورت که صفحه کلید فاصله کمی از شما داشته تا به روی آن خم نشده و آرنج ها در نزدیکی کم باشند. وضعیت نسبتا صاف اما نه کاملا و S شکل در ستون فقرات حفظ و نشیمن گاه نسبتا نرمی داشته باشید که در صورت بروز مشکلات حاد، پزشک شما می تواند با تشخیص عامل بروزدهنده درد، راهکارهای مفیدی را با توجه به نیاز شما در اختیارتان قرار دهد.


منبع: http://rayandarman.com



[ بازدید : 155 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 15:29 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]