بهترین زمان برای انجام ارتودنسی


بر طبق تحقیقات انجام شده در جامعه دندان پزشکان ایرانی ، رایج ترین عمل دندان پزشکی ارتودنسی می باشد . شاید مهم ترین دلیل این امر ، شناخته شدن این عمل نسیت به سایر عمل های دندان پزشکی باشد . اما سوالی که ذهن بیشتر افراد را مشغول نگه می دارد این است که چه زمانی باید از عمل ارتودنسی استفاده کرد ؟ چه سنی بهترین سن برای انجام این عمل می باشد ؟ آیا ممکن است که تاثیر در این امر باعث بروز مشکل بشود ؟


عمل ارتودنسی



انواع مشکلات ارتودنسی

شاید تنها مشکلی که مردم عادی برای انجام این عمل لازم می دانند ، داشتن دندان های خرگوشی باشد . اما به طور کلی باید برای هر گونه ناهمواری در ساختار استخوان های دهان و دندان از این عمل استفاده کرد . معمولا مشکلات این چنینی را به سه بخش تقسیم می کنیم . در قسمت اول معمولا فک ها در جاهای مناسب خود قرار دارند و هیچ مشکلی نداشته باشند و تنها قرار گیری دندان ها دچار مشکل باشد یا اینکه دندان ها نسبت به دهان و فک ها بزرگ تر باشند که این امر ، جویدن را برای بیمار دشوار کرده باشد . در قسمت دوم ، مشکلات ، مربوط به فک ها می باشند . به طور معمول مشکلات قسمت دوم ، خود به دو دسته تقسیم می شوند . اول اینکه فک های بالایی نیست به فک پایینی بزرگ تر باشد و دم اینکه فک پایینی به اندازه کافی رشد نکرده باشد . در قسمت سوم مشکلات ارتودنسی سایر مشکلات که زیاد نادر نیستند قرار می گیرند .


بهترین سن برای عمل ارتودنسی چه زمانی است ؟

بهترین سن برای انجام این عمل در کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان متفاوت است . معمولا با توجه به شدت مشکلات می توان نظر داد که چه موقع بهترین زمان برای مراجعه به پزشک برای انجام ارتودنسی می باشد . انحرافات دندانی بین 1 تا 3 میلی متر در کودکان خود به خود و با بزرگ شدن آنها درمان می شوند چرا که دندان های دایمی در جای خود می رویند . اگر این مقدار بیش از 3 میلی متر باشد ، بهترین سن 12 سالگی می باشد . بهتر است در سنین خیلی پایین از ارتودنسی استفاده نکنید چرا که باعث صدمه وارد شدن به زندگی کودک می شود . بزرگسالان نیز با توجه به شدت مشکلات خود باید در زمان های متفاوتی به پزشک مراجعه کنید ولی با این حال این عمل ها در بزرگسالان نیز بهتر است از سن 20 سالگی به بعد انجام شود .



عمل ارتودنسی



چگونه از این مشکلات جلوگیری کنیم ؟

می توان با جلوگیری از انجام بعضی از فعالیت ها از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری کرد که از مهم ترین انها می توان به پستانک ، انگشت و مکیدن شیشه شیر خالی اشاره کرد . با این حال در بسیاری از مواد مانند انحرافات در فک ها یا بزرگی فک بالایی ، حتما باید از عمل های جراحی استفاده کنیم و هیچ راه برای جلوگیری نیز وجود ندارد چرا که اکثر این مشکلات ژنتیکی هستند . نکته ای که قابل تامل است ، نوع رفتار شما در گرو چنین مشکلاتی است . باید بدانید که این مشکلات به راحتی می توانند با استفاده از عمل ارتودنسی درمان شوند و جای هیچگونه نگرانی ندارد . در بیشتر مواد ارتودنسی به خاطر بازساری زیبایی بیماران انجام می شود . در موارد بسیار کمی این مشکلات می توانند باعث اختلال در کارکرد طبیعی بدن یا جوییدن غذا بشوند .



[ بازدید : 230 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 15:33 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]