بررسی علل وزوز کردن گوش


شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در حالی که بر روی کاناپه نشسته اید و در حال خواندن روزنامه یا کتابی باشید ، صدایی را در گوش خود بشنوید . شاید این صدا مانند صوت یک قطار باشد یا اینکه مثل وزوز مگس باشد . مسلما در ابتدا هر کسی سعی می کند که این صدا ها را نادیده بگیرید ولی بعضی وقت ها این صدا ها به حدی بلند می شوند که جلوی شنیدن دیگر صدا ها را می گیرند . علل وزوز شدن گوش بسیار مختلف است و دلایل زیادی دارد . ما در این مقاله از مجله پزشکی راییان درمان قصد داریم تا شما را با علل وزوز شدن گوش آشنا کنیم .


علل وزوز شدن گوش



علل وزوز شدن گوش


بر خلاف باور عموم که فکر می کنند شنیدن این صدا ها بیشتر دلایل روانی و ذهنی دارد ، علل وزوز شدن گوش ریشه در مشکلات جسمانی به خصوص در گوش دارد . این مشکلات در طیف بسیار گسترده ای قرار دارند که باعث می شوند شما صدا های عجیبی را در گوش خود احساس کنید . البته ذکر این نکته واجب است که خود وزوز شدن گوش بیماری نمی باشد و بلکه نشانه از ابتلا به دیگر مشکلات می باشد . ما در اینجا شما را با شایع ترین علل وزوز گوش آشنا می کنیم .


افزایش سن

همان طور که مستحضر هستید ، مشکلات زیادی با افزایش سن در بدن افراد بوجود می آید که یکی از این مشکلات کم شنوایی می باشد . بر طبق آمار های منتشر شده موسسه سلامت آمریکا ، از هر 100 نفری که به سن 60 سالگی می رسند ، 80 نفرشان درصد بالایی از قدرت شنوایی خود را از دست داده که به اصطلاح به آن پیر گوشی می گویند . دانمشندان معتقد هستند که پیز گوشی یکی از شایع ترین علل برای ایجاد وزوز در گوش افراد می باشد .


قرار گرفتن برابر صدا های بلند

در گدشته 50 درصد کسانی که با مشکل وزوز شدن گوش مواجه بودند ، افرادی بودن که از جنگ برگشته بودند یا اینکه در کارخانه های صنعتی که ماشن آلات سنگین پر سر و صدا در آن وجود داشت ، کار می کردند . اما امروزه بیشتر مردم با استفاده از موزیک پلیر ها به این مشکل مبتلا می شوند . استفاده از هنذفری و هدست به مدت طولانی و صدای بالا می تواند باعث بروز این مشکل شود . حتی کسانی که در کنسرت نیز شرکت می کنند ممکن است که با این مشکل رو به رو بشوند . البته این وزوز شدن بعد از مدتی از بین می رود ولی اگر شما مدام در مقابل صدا های بلند قرار بگیرید شنواییتان به شدت اسیب می بیند .



علل وزوز شدن گوش



تجمع بیش از حد جرم های گوش

جرم های گوش در حالت عادی یکی از مهم ترین قسمت ها برای سلامتی گوش می باشند چرا که آلودگی ها و باکتری هایی که از طریق گوش قصد دارند وارد بدن بشوند را جذب می کنند . اما این جرم ها اگر از مقدار خاصی بیشتر بشوند می توانند مشکلاتی را در بدن ایجاد کنند که یکی از این مشکلات وزوز شدن گوش می باشد . توصیه ما به شما این است که به اندازه نیاز از گوش پاک کن استفاده کنید . نه در حدی که تمام این جرم ها را جدا کنید و نه در حدی که مقدار این جرم ها بیش از اندازه شود .


مرض منییر

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم ، این وزوز شدن خودش یک بیماری محسوب نمی شود بلکه یکی از علائم دیگر مشکلات می باشد . یکی از بهترین نشانه ها برای تشخیص بیماری منییر ، وزو شدن گوش می باشد . پس اگر شما دچار این مشکل شدید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید تا مورد معاینه قرار بگیرید .



منبع : http://rayandarman.com


[ بازدید : 169 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 27 دی 1396 ] [ 13:59 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]