مواد غذایی که باعث پیری پوست می شوند


درست است که سالمندی هم یک دوره از زندگی است و مزیای خاص خودش را دارد ولی با این حال هیچ کس دوست ندارد به سرعت به این دوره نزدیک شود و یکی از مهم ترین عوامل زیبایی خود یعنی پوست را از دست بدهد. یکی از مهم ترین ویژگی های سالمندی پیری پوست است. متاسفانه اگر ما از مواد غذایی مناسب استفاده نکنیم ممکن است که هر چه زودتر با این مشکل رو به رو شویم. مواد غذایی ناسالم نه تنها می توانند باعث پیری پوست شوند، بلکه ممکن است مشکلاتی مانند آکنه و جوش را نیز بوجود آورند.


پیری پوست می ش



استفاده از آب میوه های صنعتی

همیشه از کودکی به ما می گفتند که به جای مصرف نوشابه و ماءالشعیر ها از آب میوه استفاده کنید. اما متاسفانه آب میوه های صنعتی، بخصوص آنهایی که در ایران تولید می شوند، دارای قند زیادی هستند که می توانند باعث آسیب رساندن به پوست شوند. قند زیاد این آب میوه ها می تواند کلاژن های پوست را خورد کند و موجب زبری و خشکی پوست شود. همچنین در این آب میوه ها هیچگونه فیبری وجود ندارد و در نتیجه هیچگونه فایده ای برای پوست شما نخواهند داشت. سعی کنید به جای مصرف آب میوه های صنعتی، با استفاده از میوه ها و سبزیجات برای خود اسموتی درست کنید. البته برای دریافت ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مفید بهتر است میوه ها را به صورت طبیعی مصرف کنید.

مواد لبنی

شاید باورش سخت باشد ولی مواد لبنی می توانند به پوست شما آسیب وارد کنند. شیر گاوی حاوی هورمون هایی است که می توانند باعث تحریک غدد چربی بر روی پوست شوند. اگر شما هم بعد از خوردن شیر گاو دچار جوش می شود باید بدانید که این امر به دلیل این است که غده های چربی پوستی شما به هورمون های شیر حساس است. در ثانی شیر هایی که در فروشگاه ها وجود دارند از کیفیت بسیاری پایینی برخوردار هستند چرا که معمولا گاودار ها برای به دست آوردن شیر بیشتر به دام های خود ذرت و سویا می دهند. اینگونه شیر ها در فرایند پاستوریزه شدن دچار آسیب می شوند و شرایط را برای ایجاد مشکلات پوستی مانند آکنه و اگزما فراهم می کنند.


پیری پوست می ش



غلات صبحانه

جدیدا در خانواده های ایرانی مد شده است که در وعده های صبحانه از سریال استفاده کنند. همیشه در مورد اینکه چقدر سریال ها برای بدن مفید هستند و می توانند انرژی زیادی برای بدن تامین کنند، شینده اید. اما جالب است بدانید که در ساخت این سریال ها از موادی استفاده می شود که به آنها جانداران دستکاری‌شده ژنتیکی می گویند. این مواد باعث پیری پوست و ایجاد آکنه و جوش می شوند. در مراحل ساخت سریال ها، فرایندی به اسم اکستروژن وجود دارد که به شدت برای بدن مضر است. همچنین در این مواد ویتامین های مصنوعی وجود دارند که بدن نمی تواند از آنها استفاده کند.

گوشت هایی که فراوری شده اند

یکی از مهم ترین دلایلی که بعد از مصرف گوشت در رستوران ها پوست شما به خصوص صورتتان ورم می کند این است که در غذاهای رستوران از گوشت های فراوری شده استفاده می شود. این گوشت ها حاوی مقدار زیادی سدیم هستند که می تواند باعث پف کردن پوست شما شود. یکی دیگر از مواد مضری که در گوشت های فراوری شده وجود دارد، نیتریت است. این ماده باعث می شود تا پوست خاصیت کشسانی خود را از دست بدهد و به کلاژن ها نیز آسیب وارد شود. همچنین این گوشت ها با شکستن عناصری که موجب جوانی هستند، پیری پوست را تسریع می بخشند. از جمله غذاهایی که با گوشت فراوری شده بوجود می آیند می توان به بیکن، ژامبون و کالباس اشاره کرد.


منبع: نت سلامت

[ بازدید : 462 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 18:28 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]