روش های خانگی برای درمان تیرگی واژن


یکی از مشکلاتی که همیشه خانوم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند تیرگی واژن است. دستگاه تناسلی از جمله مهم ترین اندام های زنانه محسوب می شود و به همین دلیل است که خانوم ها بیشترین توجه را به آن دارند و از تیرگی واژن شکایت می کنند. نکته ای که باید بدانید این است که واژن برای زیبایی طراحی نشده است و به همین دلیل دارای موهای زبر و شاید تیرگی داشته باشد. همه این عوامل بر روی سلامت دستگاه تناسلی تاثیر دارند. به این حال ما شما را در این مقاله با راه هایی برای درمان تیرگی واژن آشنا می کنیم.


درمان تیرگی واژن



استفاده از آب لیمو

یکی از آسان ترین و بی خطر ترین روش ها برای درمان تیرگی واژن استفاده از آب لیمو می باشد. این مایع دارای اسید سیتریک و ویتامین C است که هم باعث می شوند پوست واژن روشن شوند و هم از عفونت های ادراری چلوگیری می کنند.

روش تهیه: برای استفاده از این روش ابتدا باید موهای واژن خود را بزنید و سپس چند قطره گلاب را در یک لیوان آب لیمو بریزید. بعد از اینکار یک پنبه را در محلول فرو کرده و سپس به خوبی آن را فشار دهید تا آب های اضافه از آن خارج شود. سپس پنبه را به آرامی بر روی پوست واژن خود بمالید. بگذارید این محلول تا 5 دقیقه بر روی واژن باقی بماند و سپس آن را بشورید. بهتر است سه بار در طول روز از این روش استفاده کنید.

استفاده از آلوئورا

آلوئورا نیز یکی دیگر از گیاهان دارویی است که شما می توانید برای درمان تیرگی واژن از آن استفاده کنید. در این گیاه آنتی اکسیدان هایی وجود دارند که می توانند باعث تولید ملانین شوند. ملانین یکی از بهترین مواد برای درخشندگی پوست و جلوگیری از التهابات است.

روش تهیه: بدین منظور ابتدا یک برش بر روی برگ های آلوئورا ایجاد کنید و تا ژل آن به بیرون تراوش کند. ژل را در یک ظرف بریزید و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. بعد از اینکه محلول را هم زدید آن را بر روی واژن بمالید و 15 دقیقه اجازه بدهید بر روی پوستتان بماند. بعد از این مدت می توانید پوست واژن را شست و شو دهید. بهتر است فاصله استفاده از هر ماسک یک روز باشد.

استفاده از چوب صندل و پوست پرتقال

در چوب صندل مقدار زیادی مواد ضدعفونی کننده و ضد باکتری وجود دارد که می تواند سلامت دستکاه تناسلی شما را تضمین کند و از عفونت های جلوگیری کند. در پوست پرتقال نیز مقدار زیادی ویتامین ث وجود دارد که باعث می شود تا پوست های مرده از بین بروند و واژن شما روشن شود.

روش تهیه: چوب صندل را در یک ظرف بکوبید و از آن پودری تهیه کنید، سپس پوست پرتقال را به آن اضافه کنید. البته باید از قبل پوست پرنقال را ریز کرده باشید. با این دو ماده یک خمیر ایجاد کنید و سپس آن را بر بر روی واژن خود بمالید.

استفاده از ماست

یکی از راحت ترین راه ها برای درمان تیرگی واژن استفاده از ماست است. این ماده لبنی مفید در هر خانه ای وجود دارد. ماست یکی از سریع ترین روش ها برای رفع تیرگی واژن است.

روش تهیه: استفاده از ماست برای ماساژ واژن بسیار ساده است. بهتر است که این کار را زمانی انجام دهید که ماست سرد باشد. مقداری از ماست را بر روی یک برس یا پنبه بریزید و بعد با آرامی پوست واژن را ماساژ دهید. این کار را به مدت 15 دقیقه انجام دهید.


[ بازدید : 295 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 18:30 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]