بررسی روش های صبحگاهی برای کاهش وزن


خیلی از مردم بعد از شندیدن اسم واژه اضافه وزن به یاد رژیم های سخت و طاقت فرسا می افتند و به همین دلیل عطای وزن کم کردن را به لقایش می بخشند. اما برای وزن کم کردن تنها غذا نخوردن کافی نیست. برای اینکه به وزن دلخواه خود برسید می توانید از همان لحظه ای که از خواب بیدار شدید متابولیسم خود را افزایش بدهید. با استفاده از این چند روش صبحگاهی برای کاهش وزن می توانید به سرعت به هیکل مورد نظرتان دست پیدا کنید.


روش صبحگاهی برای کاهش وزن


سرکه سیب بخورید

نوشیدن سرکه سیب یک روش صبحگاهی برای کاهش وزن می باشد که از نظر علمی نیز مورد بررسی قرار گفته است و اثبات شده است. سرکه سیب باعث می شود تا سطح متابولسیم شما افزایش پیدا کند و به همین دلیل کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید. بر اساس آزمایشاتی که دانشمندان ژاپنی انجام داده اند مشخص شد مردانی که در طول روز از سرکه سیب استفاده می کنند نسبت به کسانی که از دارو های لاغری استفاده می کنند وزن بیشتری کم کرده اند. بدین منظور کافی است تا یک قاشق سرکه سیب را در آب حل کنید و آن را بنوشید. مصرف سرکه سیب در صبح باعث کاهش شاخص توده بدن، کاهش چربی احشایی، کاهش اندازه دور کمر و کاهش سطوح تری گلیسیرید می شود.

خواب کافی داشته باشید

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در فرایند کاهش وزن باید توجه کرد، داشتن خواب کافی می باشد. دانشمندان باور دارند که عدم داشتن خواب کافی در شب باعث اختلالات هورمونی می شود که در نهایت موجب افزایش وزن می شوند. اگر شما در طول شبانه روز کمتر از 8 ساعت بخوابید ترشح هورمون کورتیزول در بدن افزایش پیدا می کند و در نتیجه استرس در شما بیشتر می شود که می تواند باعث پرخوری شود. همچنین نداشتن خواب کافی می تواند باعث کاهش ترشح هورمون لپتین شود. لپتین هورمونی است که پیغام سیر شدن را به مغز می فرستد و هرچه کمتر ترشح شود شما میزان بیشتری غذا می خورید.

ورزش صبحگاهی کنید

بهترین روش صبحگاهی برای کاهش وزن ورزش کردن است. ورزش صبحگاهی نه تنها می تواند باعث سلامت قلب و عروق و افزایش هورمون سروتونین در شما شود، از اضافه وزن نیز جلوگیری می کند. وقتی شما صبح ها به معده خالی ورزش می کنید بیشتر کالری خواهید سوزاند. دلیل این امر هم میزان انسولین بدن است که در اوایل صبح در کمترین میزان خود قرار دارد.


روش صبحگاهی برای کاهش وزن



زیر نور خورشید بروید

تحقیقات نشان داده است افرادی که در طول صبح و بعد از بیدار شدن چند دقیقه را در زیر نور خورشید می گذرانند، شاخص توده بدنی شان به طول قابل توجهی پایین تر از افرادی است که نور خورشید را از خود دریغ می کنند. نور خورشید همچنین باعث ترشح هورمون سروتونین می شود. این هورمون باعث ایجاد آرامش و شادی در شما می شود. ترشح این هورمون در ابتدای صبح باعث می شود تا شما روز خود را با خوشحالی و انرژی بیشتری شروع کنید و از استرس و اضطراب فاصله بگیرید.

قهوه سیاه میل کنید

مصرف یک فنجان قهوه سیاه در صبح می تواند باعث افزایش سوخت و ساز و متابولسیم شود البته اگر از شکر و خامه خبری نباشد. استفاده از این نوشیدنی قبل از ورزش کردن باعث می شود تا شما کالری بالاتری بسوزانید و در نتیجه وزن بیشتری نیز کم کنید. البته بدین منظور می توان از نوشیدنی های دیگری نیز استفاده کرد. از آنجا که در ایران دسترسی به قهوه سخت تر است و چای رایج تر است، مصرف چای سبز می تواند گزینه جایگزین برای قهوه سیاه باشد. چای سبز به دلیل داشتن کاتچین می تواند از سرطان های گوارشی نیز جلوگیری کند.


[ بازدید : 464 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 5 اسفند 1396 ] [ 17:18 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]