آشنایی با عوارض پسوریازیس


استرس


بدن شما به استرس واکنش نشان می دهد. مطالعات نشان می دهد که استرس می تواند پسوریازیس را بدتر کند، اما پسوریازیس نیز می تواند به شما استرس وارد کند.نفس عمیق بکشید و این کار را تا 10 بار انجام دهید. دعوت کردن یک دوست برای حواس پرتی و خروج از تنش مناسب میباشد اینها راه های ساده ای برای برانگیختن تنش است و ممکن است باعث تشدید عوارض پسوریازیس شود.


آلرژی

آیا پسوریازیس و آلرژی مرتبط هستند؟ به نظر می رسد سیستم ایمنی نقش کلیدی در هر دو را ایفا می کند.
تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به پسوریازیس بیشتر احتمال دارد که تعداد زیادی از سلول های خونی التهابی را مشاهده کنند (نگاه سمت چپ) که باعث واکنش های آلرژیک مانند تورم و خارش می شود. با این حال، هیچ اثباتی
وجود ندارد که پسوریازیس یک واکنش آلرژیک است.

الکل



دانشمندان معتقدند که نوشیدن زیاد می تواند باعث ایجاد عوارض پسوریازیس شود. با این وجود تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانند که نقطه اشتراک در چیست. پزشکان می گویند از نوشیدن الکل اجتناب ناپذیر کنید تا ار از واکنش های پسوریاز جلوگیری شود.دلیل دیگری برای نوشیدن، برخی از داروهای پسوریازیس و الکل مخلوط می شوند،

در عوض، یک نوشیدنی غیر الکلی مانند چای سبز را امتحان کنید. یا پیاده روی کنیدو ورزش روزانه تا 20 دقیقه زیر نور خورشید می تواند پسوریازیس را تسکین دهد.

هوای سرد و یا خشک



زمستان سرد و خشکی هوا می تواند پسوریازیس را بدتر کند، در حالی که آب و هوای گرم و آفتابی ممکن است کمک کندکلید طلایی نگه داشتن پوست شما که پسوریازیس دارید رطوبت است. بعد از دوش و حمام و در طول روز از لوسیون و کرم های مرطوب کنند استفاده کنید.از لوسیون ها و صابون هایی که بدون عطر هستند و برای پوست های حساس طراحی شده اند استفاده کنید تا میزان تحریک را کاهش دهند.


شما همچنین می توانید از یک مرطوب کننده(بخار ساز)در خانه خود در طول ماه های خشک استفاده کنید تا از خارش و حساسیت جلوگیری شود.


خالکوبی


خالکوبی ها می توانند خنک شوند اما این روند می تواند یک کابوس برای پسوریازیس باشد. تکرار سوراخ کردن پوست و تزریق رنگ باعث ایجاد ضایعات عمده می شود. این آسیب می تواند منجر به زخم های جدید بعد از 10 تا 14 روز شود.خالکوبی همچنین می تواند به عفونت منجر شود.مراقب پوست خود باشید. از خالکوبی، سوراخکاری و طب سوزنی اجتناب کنید و با پزشک خود در مورد عکسها صحبت کنید.

داروها



بعضی از داروهای مورد استفاده برای درمان فشار خون بالا، بیماری قلبی، آرتروز و اختلالات روانی می توانند پسوریازیس را تشدید کنند.داروهای معمول مانند مهارکننده های ACE(داروی فشار خون)، بتا بلوکرها و لیتیوم می توانند باعث بروز خارش شوند. بنابراین قرص های مالاریا مانند Plaquenil و Hydroxychloroquine و NSAID ها نیز می تواند باشد.و همچنین قرص های استروئیدی مانند عود های کنترل پردنیزون، پس از مدت زمان طولانی، می توانند این بیماری را بدتر کنند.اگر داروی شما پوست شما را تحریک می کند، با پزشک خود صحبت کنید.

عفونت ها




عفونت های رایج برای افراد مبتلا به پسوریازیس دشوار است. عفونت های مخمری، برفک، گلودرد، عفونت های تنفسی و عفونت های استاف به علت بیماری شناخته شده اند.


خبر خوب؟ هنگامی که شما عفونت را درمان می کنید، ممکن است خارش و سوزش شما تسکین یابد.

قطع و کبودی

احتمال دارد دست خود را در آشپزخانه ببرید یا زانو شما در اثر بی احتیاطی خراش پیدا کند ممکن است اینجوری نظر برسد که در آن شما زخمی شدید. این پدیده Koebner نامیده می شود.در صورت امکان از پوست خود آسیب نزنید.

هنگام کار در باغ خود، دستکش بپوشید تا از نیش حشرات و آفتاب سوختگی جلوگیری شود. هنگام گرفتن ناخن ها و اصلاح، مراقب باشید.

سیگار کشیدن



تحقیقات نشان می دهد سیگار کشیدن به طور مستقیم با پسوریازیس اثر بد دارد. هرچه بیشتر ادامه بدهید، بدتر میشود،با علائمی که که اغلب بر روی دست ها و پاها ظاهر می شود.
عادت سیگار کشیدن خود را کمتر کنید تا از بروز لکه های پوستی که منجر به خارش و سوزش می وشد جلوگیری کنید
.
شما مجبور نیستید خودرا چالش بکشید. در مورد راه های ترک خود از دکتر سوال کنید.

هورمون ها



پسوریازیس می تواند در هر سنی در مردان و زنان شروع شود. اما به نظر می رسد در افراد بین 20 تا 30 ساله و همچنین افرادی که بین 50 تا 60 سال دارند، اوج می گیرد. همچنین به نظر می رسد بلوغ و یائسگی باعث ایجاد پسوریازیس شود. پزشکان فکر می کنند تغییر هورمون ها ممکن است باعث ایجاد پسوریازیس باشند.

جالب توجه است، یک مطالعه نشان داد که میزان بالای استروژن در دوران بارداری پسوریازیس را برای برخی از زنان بهبود می بخشد.

منبع: طب فارسی

[ بازدید : 491 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 14 اسفند 1396 ] [ 21:47 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]