علایم و علت بیماری دیابت


بیماری دیابت یا در اثر توقف تولید هورمون انسولین در لوزالمعده روی می دهد یا بدن نمی تواند از انسولین تولید شده استفاده کند. گلوکوز، که سوخت اصلی بدن می باشد نمی تواند بدون انسولین وارد سلول های بدن شود و بدون انسولین گلوکوز در خون انباشته شده و سرانجام به ادرار تبدیل و طعم شیرینی به ادرار می دهد. شایان ذکر است که بگوییم عدم تعادل در قند به تکرر ادرار و تشنگی مضاعف منجر خواهد شد. ما در این مطلب سعی بر این داشته ایم که درمورد بیماری دیابت و تاثیرش بر اعضای دیگر بدن اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بیماری دیابت


اطلاعات بیشتری از بیماری دیابت

بیماری دیابت باعث باریک تر شدن رگ های خونی کوچک در بدن هم می شود. به نظر میرسد هر چه قند خون بالاتر باشد، رگ های خونی کوچک باریک تر می شوند. با این کار، رگ ها خون کمتری منتقل می کنند، و گردش خون دچار اختلال می گردد. ضعف گردش خون به نوبهٔ خود به گرفتاری های ناشی از عدم کنترل دیابت می انجامد: بیماری کلیوی، التیام نیافتن زخم ها، و گرفتاری های چشم و پا. گرفتاری های دیابت در پاها نیمی از موارد قطع آنها را در غیر حوادث تشکیل می دهد. بیماری دیابت همچنین سوخت و ساز چربی را هم بر هم می زند و خطر افزایش پلاک های کلسترول در رگهای خونی بزرگ را به دنبال دارد. این بدان معنی است که افراد مبتلا به بیماری دیابت در خطر جدی بیماری های قلبی نیز هستند.

بیماری دیابت با دو رویکرد

بیماری دیابت

عملا دو نوع دیابت وجود دارد: دیابت نوع یک (وابسته به انسولین)، و نوع دو (ناوابسته به انسولین). افرادی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند، برای کنترل قند خون خود باید روزانه انسولین به خود تزریق کنند. مبتلایان به دیابت نوع دو خود انسولین تولید می کنند، ولی سلولهای بدن درست به آن پاسخ نمی دهند دیابت نوع دو شکل شایع تردیابت است و حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد موارد را تشکیل می دهد عموما هم همراه با چاقی است. مبتلایان به دیابت نوع دو اغلب می توانند با کاهش وزن و رژیم غذایی، و گاهی همراه با مصرف داروهای خوراکی، قند خون خود را کنترل کنند.

اغلب امکان نخوردن دارو برای مبتلایان به بیماری دیابت نوع دو وجود دارد، من در صورت امکان، این روش را ترجیح می دهم. بررسی نشان می دهد رویکرد رژیمی ارزان تر، مؤثرتر، و خوشایند تر از رویکرد دارویی است. حدود شش میلیون امریکایی تحت درمان دیابت هستند و بسیاری هم مبتلا هستند و خود نمی دانند. دیابت هم مانند بیماری های قلبی و سرطان، با فرهنگ و تغذیهٔ غربی همراه است. همان طور که اعضای جوامع غیر غربی، مخصوصاً سرخ پوستان امریکا و بومیان استرالیا، به روش زندگی غربی روی می آورند، میزان بیماری دیابت در میان آنها هم افزایش پیدا می کند.

نوعی درمان گیاهی بیماری دیابت

بیماری دیابت

همراهان عزیز سایت طب فارسی: در سال ۱۹۸۹ پزشکی از فلوریدا نامه ای به دکتر والتر مرتس، رئیس وقت مراکز تغذیهٔ انسان در وزارت کشاورزی امریکا نوشت که در آن آمده ” همراه این نامه نمونه ای از یک «علف» می فرستم که یکی از بیماران مبتلا به دیابت از جزایر ترینیداد برایم آورده است. او دچار دیابت بزرگسالان است و تا زمان استفاده از این گیاه، انسولین مصرف می کرده است حالا او می گوید این علف را به نوشیدنی معمول خود اضافه کرده و روزی دو بار کمی از این مخلوط را می خورد. این کار در شش ماه گذشته باعث متعادل شدن میزان قند او گردیده است. امیدوارم بتوانید گیاه را شناسایی کرده و مواد مؤثر در آن را مشخص کنید.» نام این گیاه پیر بهار است. تنتور آن در درمان بیماری دیابت و بیماری های دیگری مثل سرماخوردگی، تب، مالاریا، و چنگه های قاعدگی در منطقهٔ دریای کارائیب مصرف می شود. گیاه درمان گرها مطمئن نیستند این علف واقعاً روی همهٔ بیماری های دیگر تأثیر داشته باشد، ولی تحقیقات نشان داده است که میزان قند خون را تنظیم می کند بنابراین به مهار بیماری دیابت کمک میکند.

در چندین مطالعه بر روی حیوانات آزمایشگاهی، تنتور این گیاه به عنوان عاملی ممانعت کننده از بالا رفتن قند خون تشخیص داده شد، یعنی همان کاری که انسولین می کند. بالا بودن قند خون است که در مبتلایان به بیماری دیابت ایجاد گرفتاری های جدی می کند. در مقایسه با میزان تنتوری که به حیوان آزمایشگاهی داده می شود، یک فرد ۷۵ کیلویی باید حدود ۳۰ گرم گیاه برای تنظیم قند خون مصرف کند. ولی براساس نامه ای که به دکتر مرتس نوشته شده بود، ظاهراً برخی افراد از میزان بسیار کمتر آن بهرهٔ کافی می برند. گرچه یافتن این گیاه در همه جا کمی مشکل است، ولی برخی فروشگاه های گیاهان دارویی و شرکت های سفارش گیرنده آن را تأمین می کنند.

منبع: طب فارسی


[ بازدید : 481 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 15 اسفند 1396 ] [ 0:25 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]