علایم پرکاری تیروئید یا بیماری گریوز


شاید بهتر باشد این گرفتاری یا پرکاری تیروئید را بیماری بوش بنامیم. رئیس جمهور اسبق امریکا، جورج بوش پدر، و همسرش، هر دو دچار بیماری گریوز یا پرکاری تیروئید شدند و آن را با دارو کنترل کردند. کمی پس از برملا شدن بیماری رئیس جمهور، پخش شد که که داروهای بیماری پرکاری تیروئید باعث برخی عوارض جانبی ناراحت کننده در او شده، و می خواهد مصرف آن را کنار بگذارد و از گیاه درمانگرها درخواست کرد که جایگزین گیاهی برای داروهای شیمیایی او پیشنهاد دهند. ما در این مطلب سعی بر آن داشته ایم که اطلاعات کاملی از پرکاری تیروئید یا بیماری گریوز در اختیار شما قرار دهیم.

پرکاری تیروئید



نقش گیاهان در پرکاری تیروئید

بیماری گریوز یا پرکاری تیروئید هم مانند دیگر بیماری های هورمونی بسیار پیچیده است و نمیشود ان را با خود درمانی و داروهایی غیراستاندارد، که گیاهان دارویی از این دسته اند، درمان کرد. با جستجو در نوشته ها، گیاه پای گرگ را امیدبخش ترین جایگزین برای گیاهان دارویی یافته اند. اگر شما به بیماری پرکاری تیروئید مبتلا هستید، حتماً به پزشک مراجعه کنید، نه به گیاه درمانگر یا گیاه شناس، و دستورات پزشکی معالجتان به کار بندید. ولی در این مورد، جایگزین طبیعی بیماری را تحت کنترل درآورد، و ما بهبود بیماری او را به طور مرتب زیر نظر داریم.

تنظیم بالای تیروئید در بیماری پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید

همراهان همیشگی طب فارسی: میزان هورمونهای تیروئید در گردش خون بدن بسیار زیاد می شود. این هورمون ها از غدهٔ تیروئید ترشح می شوند، که در ناحیهٔ گردن واقع است. نام بیماری از نام پزشک ایرلندی اوایل قرن نوزدهم، رابرت جیمز گریوز، گرفته شده است که نخستین بار الگوی علائم این بیماری را مشخص کرد: بزرگ شدن غدهٔ تیروئید، بیرون زدن چشم ها، تندی نبض، عرق زیاد، خستگی، افزایش سوخت و ساز پایهٔ بدن به منجر به کاهش وزن می شود، و علائم عصبی مثل بی قراری، تحریک پذیری، و لرزش های ظریف ماهیچه ها.

سطح هورمون های تیروئید در خون به چند چیز بستگی دارد: رسیدن ید کافی به بدن، میزان هورمون TSH ترشح شده از غدهٔ هیپوفیز (واقع در مرکز مغز)، و سلامت خود غدهٔ تیروئید. مقدار TSH خون خود توسط غدهٔ هیپوتالاموس واقع در بخش دیگری از مغز کنترل می شود. تنظیم همهٔ این ها برای سلامت فرد ضروری است. با بالا رفتن سطح TSH خون، میزان هورمون های تیروئید هم بالا می رود، تا تعادل آنها برقرار شود. اگر تیروئید درست کار نکند، تلاش برای تنظیم هورمونی کار این مجموعه را بیشتر بر هم میزند.

زنان بیشتر به پرکاری تیروئید دچار می شوند

پرکاری تیروئید

بیماری های تیروئید حدود ۲/۵ درصد امریکاییان را گرفتار کرده است، که بیشتر آنها زنان هستند. دو نوع عدم تعادل هورمون تیروئید وجود دارد: پرکاری تیروئید، و کم کاری تیروئید. در این مطلب، ما به پرکاری تیروئید پرداختیم. زنان چهار برابر بیشتر از مردان گرفتار بیماری گریوز می شوند. (همچنین دو برابر مردان دچار تومورهای تیروئید می گردند.) تفاوتهایی بین انواع پرکاری تیروئید وجود دارد، ولی بیماری گریوز شایع ترین آنهاست. این یک بیماری خودایمنی است، یعنی دستگاه ایمنی به اشتباه به خود بدن حمله می کند. بیماری گریوز حدود یک میلیون امریکایی را مبتلا کرده است. پزشکان بیماری گریوز را با سرکوب تولید هورمون تیروئید درمان می کنند. برای این کار چند دارو تجویز می شود، و گاهی، مخصوصاً در افراد مسن حساس به دارو، ممکن است پرتو درمانی برای ناتوان کردن بخشی از خود غدهٔ تیروئید انجام شود.

منبع: طب فارسی

[ بازدید : 460 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 15 اسفند 1396 ] [ 0:43 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]