همه چیز درباره اکستنشن مژه


اکستنشن مژه روشی است که در سالن های آرایشی و توسط متخصصین این رشته که به علم آرایش و زیبایی تسلط کامل دارند انجام شده و رعایت اصول آرایشی، بهداشتی و ایمنی در آن الزامی است. در این مقاله به شرح چگونگی انجام اکستنشن مژه که باعث زیبا و جذاب تر شدن آرایش چشم می شود پرداخته و تفاوت های این شیوه را با انواع دیگر زیباسازی مژه ها بر می شماریم.

اکستنشن مژه



درباره اکستنشن مژه

اکستنشن مژه در لغت به معنای افزایش طول مژه است که با استفاده از مژه هایی مصنوعی اما کاملا شبیه به مژه های طبیعی در حالت تار به تار به افزایش طول مژه ها و یا حجم آن می پردازیم. اکستنشن مژه کاملا ضد آب بوده و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. این مژه های مخصوص در سه سایز کوچک، متوسط و بلند موجود بوده و حالتی ریمل خورده دارند. به طوری که پس از نصب حالتی طبیعی اما گیرا و جذاب به چشم ها می دهند. برای نصب این مژه ها از چسب های مخصوص که بسیار قوی هستند استفاده می شود که برای کار با این چسب نیاز به مهارتی کاملا تخصصی است و بدون گذراندن دوره های تخصصی نباید اقدام به استفاده از آن نمود. اکستنشن مژه معمولا تا دوره ای شش ماهه دوام دارد و هر دو الی سه هفته باید به ترمیم آن اقدام نمود. جهت برداشتن این مژه ها از روی مژه های طبیعی باید از ریموور مخصوص و رعایت کلیه نکات ایمنی و بهداشتی استفاده کرد.

اکستنشن مژه چگونه انجام می شود

اکستنشن مژه

قبل از انجام اکستنشن مژه صورت شخص باید عاری از هرگونه آرایشی بوده و نواحی پلک ها کاملا خشک و بدون چربی باشد. متقاضی بر روی صندلی مخصوص نشسته و مژه کار در بالای سر او و مسلط به ناحیه پلک ها قرار می گیرد. به یاد داشته باشید که در حین انجام کار چشم های مشتری نباید به هیچ عنوان باز شود چرا که با وارد شدن گاز چسب مخصوص اکستنشن مژه به داخل چشم، آبریزش و سوزش بسیار شدیدی در چشم های متقاضی به وجود خواهد آمد. پد مخصوصی در ناحیه زیر پلک ها قرار گرفته و به این ترتیب روی مژه های پایینی شخص کاملا پوشانده می شود. سپس با استفاده از انبر مخصوص بین مژه ها باز شده و یک تار مژه مصنوعی روی مژه طبیعی فیکس می شود. به این ترتیب که کوتاهترین مژه انتخاب شده و با انبرک مژه های کناری را نگاه داشته و آنگاه نوک مژه مصنوعی را به اندازه یک میلیمتر به چسب مخصوص آغشته کرده و با فاصله از پوست پلک روی مژه نصب می کنیم. باید توجه داشت که چسب و مژه مصنوعی نباید به هیچ عنوان با پوست پلک ها تماس داشته باشند. پس از انجام اکستنشن مژه برای یک چشم به سراغ بعدی رفته و به روش قبلی کار را به اتمام می رسانیم. پس از آن به مدت 20 دقیقه الی نیم ساعت از متقاضی می خواهیم که بدون باز کردن چشم ها به استراحت بپردازد. این امر به دلیل خنثی شدن اثر چسب مخصوص اکستنشن مژه است که اگر در حین کار یا بلافاصله بعد از آن چشم ها باز شده و وارد چشم مشتری شود باعث سوزش شدید و آبریزش چشم خواهد شد.

چگونگی فرم دهی به چشم ها

می دانیم که سه سایز مژه برای اکستنشن مژه ها وجود دارد. برای جذاب تر نشان دادن حالت پلک ها از بلند ترین سایز مژه در گوشه های خارجی چشم استفاده کرده و در قسمت میانه چشم از سایز متوسط مژه و در گوشه داخلی چشم از سایز کوتاه مژه های مصنوعی استفاده می کنیم. سه حالت معروف برای ایجاد فرم دلخواه در چشم ها وجود دارد. حالت گرد، حالت گربه ای و حالت کشیده. برای ایجاد حالت گرد در چشم ها باید تنها از یک سایز مژه برای فرم دادن به چشم استفاده کرد که بهترین پیشنهاد سایز متوسط است. برای ایجاد حالت کشیده در چشم ها در حین انجام اکستنشن مژه از سایز خیلی بلند در گوشه خارجی چشم شروع کرده و تا به گوشه داخلی برسیم از دو سایز متوسط و کوچک به یک میزان استفاده کنید. برای ایجاد حالت گربه ای در پلک ها میتوان در گوشه های خارجی چشم علاوه بر مژه های سایز بلند از سایزهای متوسط نیز به شکلی پرپشت استفاده کنید.

مضرات اکستنشن مژه

اکستنشن مژه

در انجام اکستنشن مژه به دلیل ناحیه حساسی که با آن در ارتباط است یعنی چشم ها باید نهایت دقت و تخصص و ایمنی را به کار برد. در غیر اینصورت ممکن است به دلیل نصب غیر حرفه ای مژه ها و… پوست پلک ها دچار زخم یا حساسیت شود. هرگونه فشار یا دستکاری در ناحیه مژه ها ممکن است باعث ریزش مژه شده و مژه ها را دچار کم پشتی نمایند. برای ترمیم اکستنشن مژه لازم است که هر 2 الی 3 هفته به سالن مراجعه نمود که خود بسیار زمان گیر است. به طور طبیعی بعضی از افراد در پروسه اکستنشن مژه ممکن است بدون هیچگونه سابقه حساسیت پوستی دچار حساسیت موضعی شوند که یکی از مضرات اکستنشن مژه است.

مقایسه اکستنشن مژه با کاشت مژه

اکستنشن مژه به طور کامل با کاشت مژه متفاوت بوده و کلیه مواد و لوازم به کار رفته در آن با کاشت مژه متفاوت است. کاشت مژه به روش آرایشی به این ترتیب انجام می شود که با استفاده از مژه های سه شاخه در سه سایز به پرپشت کردن و یا افزایش طول مژه ها می پردازیم. چسب به کار رفته در این روش با چسب اکستنشن مژه متفاوت بوده و دارای ریموور مخصوص به خود می باشد. پس از اتمام کار در کاشت مژه به روش آرایشی با یک نگاه می توان تشخیص داد که مژه های به کار رفته در پلک ها مصنوعی هستند اما در اکستنشن مژه، نتیجه کار بسیار نامحسوس و با ظاهری بسیار زیبا و طبیعی می باشد.

سخن نهایی در مورد اکستنشن مژه این است که این شیوه آرایشی در مژه ها بسیار حساس بوده و در صورت عدم مهارت کافی برای انجام آن ممکن است به پوست پلک شخص یا سلامت چشم او صدمه وارد آید. بنابراین آسان طب به شما توصیه می کند که برای انجام اکستنشن مژه به سالن های آرایشی معتبر مراجعه نموده و انجام این شیوه از زیباسازی مژه ها را به متخصصین این رشته بسپارید. همچنین توصیه می شود که از اکستنشن مژه تنها برای مدتی کوتاه استفاده نمایید.

منبع: آسان طب


[ بازدید : 541 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 19 اسفند 1396 ] [ 15:03 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]