این 5 نشانه مسمومیت غذایی را جدی بگیرید


یکی از رایج ترین مشکلات گوراشی که برای همه رخ داده است، مسمویت غذایی است. در تعریف مسمویت غذایی آمده است: اختلال های گوارشی ناشی از مصرف مواد غذایی آلوده. اما ذکر چند نکته اینجا واجب است. اول اینکه بسیاری از مواد به طور طبیعی دارای باکتری و آلودگی هستند و معمولا بعد از فرایند پخت و پز از بین می روند و دوم اینکه بسیاری از وقت ها شما از مواد غذایی تمیز استفاده می کنید ولی دست های کثیف دارید. این دو مورد نیز باید در تعریف این بیماری گنجانده شود. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را به 5 نشانه مسمومیت غذایی آشنا کنیم.



نشانه مسمومیت غذایی


درد های شکمی

مهم ترین نشانه مسمومیت غذایی که همه ما آن را تجربه کرده ایم، درد شکم است. اینگونه درد ها معمولا در زیر قفسه سینه و بالای لگن شکل می گیرند. وقتی شما مواد آلوده را مصرف می کنید، این مواد می توانند باعث التهاب دیواره روده و معده ها شوند که شما آن را به صورت درد احساس می کنید. گاهی اوقات ممکن است شما گرفتگی شکم را نیز تجربه کنید چرا که بدن سعی می کند تا با منقبض کردن حرکات روده از شر ارگانیسم های مضر خلاص شود. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که این موارد می توانند نشان از بیماری های دیگر نیز باشند.

اسهال

همان طور که همه می دانید، اسهال به صورت مدفوع نرم و آبکی توصیف می شود که در طول 24 ساعت حداقل سه بار رخ می دهد. جالب است بدانید که کلمه اسهال از سهل و سهولت می آید. هر گاه روده توانایی خود برای بازجذب آب و دیگر مایعات از دست بدهد، اسهال رخ می دهد. روده این توانایی خود را زمانی از دست می دهد که ذر مجاورت آلودگی ها قرار گرفته باشد. کسانی که به اسهال مبتلا می شوند باید دقت کنند که بیشتر از آب استفاده کنند چرا که بدنشان زودتر آب از دست می دهد.


نشانه مسمومیت غذایی


استفراغ

در واقع استفراغ بیماری نیست بلکه نوعی مکانیزم دفاعی بدن محسوب می شود و در مواقعی رخ می دهد که بدن درتلاش است از شر ارگانیسم ها یا سموم خطرناک خلاص شود. استفراغ زمانی رخ می دهد که عضلات شکم یا دیافراگم منقبض می شوند و در نتیجه محتویات معده به سمت بالا هدایت می شود. استفراغ یک تجربه ناخوشایند است که تا ساعت ها طعم دهان شما را تغییر می دهد. بهتر است برای اینکه از شر این موضوع خلاص شوید، بعد از استفراغ از آدامس های نعنایی استفاده کنید ولی آنها را قورت ندهید.

تب کردن

تب نه تنها یکه نشانه مسمومیت غذایی است، بلکه از جمله مهم ترین نشانه های ابتلا به بسیاری از بیماری های بدن است. جالب است بدانید که تب ها در راستای کمک به مکانزیم دفاعی بدن رخ می دهد. در واقع بدن با بالا بردن دمای خود سعی می کند تا میکروب ها را از بین ببرد. افزایش تب می تواند باعث تحریک فعالیت های گلبول های سفید نیز بشود. مواد تولیدکننده تب به نام پیروژن ها افزایش دما را موجب می شوند. آنها توسط سیستم ایمنی بدن یا باکتری های عفونی که وارد بدن شده اند، ترشح می شوند.

احساس درد در عضله ها

یکی دیگر از مهم ترین نشانه های مسمویت های غذایی، درد های عضلانی است. دلیل این امر نیز بسیار ساده است چرا که مبارزه با عوامل خارجی در بدن باعث ایجاد التهاب می شود. در طی این فرایند هیستامین ترشح می شود. این ماده شیمایی باعث گشاد شدن رگ ها شده و اجازه می دهد نا گلبول های سفید با سرعت زیادی به مبارزه با عوامل بیماری زا بپردازند. این شرایط می تواند بخش های خاصی از بدن را نسبت به درد حساس‌تر سازد و به شکل گیری دردهای مبهم منجر شود.


منبع: نت سلامت



[ بازدید : 249 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 18:11 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]