بررسی تاثیرات پوست موز بر پوست


موز یکی از محبوب‌ترین میوه‌ های خوراکی در بین خانواده‌ ها می باشد و بسیاری از مردم از خوردن آن لذت می‌ برند. استفاده از موز برای سلامتی بسیار مفید است و به دلیل داشتن مواد مغذی یکی از بهترین تقویت کننده‌ های سلامتی به‌ حساب می‌ آید. علاوه بر این خصوصیات از تاثیر پوست موز بر پوست صورت و بدن نباید غافل شد این میوه پر خاصیت قادر است اغلب مشکلات پوستی، خطوط ، چین و چروک ، آکنه و غیره را از بین ببرد . در ادامه ی مطلب با روش های استفاده از موز برای حل این مشکلات صحبت خواهیم کرد.


تاثیر پوست موز بر پوست


تاثیر پوست موز بر پوست

همراهان همیشگی مجله ی پزشکی رایان درمان ؛ بر طبق تحقیقات انجام شده تقریبا تمام مواد مغذی و اساسی موز در پوست آن پنهان می باشد! پوست موز برای زیبایی پوست شما بسیار مفید خواهد بود و بهتر است در رژیم غذایی و ماسک های زیبایی‌ خود آن را بگنجانید.

پوست موز سرشار از ضد قارچ‌ ها، آنتی‌ اکسیدان‌ ها، ضد باکتری‌ ها و همین طور آنزیم‌های مفید برای بدن است . افزون بر این مسائل، سرشار از ویتامین‌ های B12، B6، منیزیم و پتاسیم می باشد.

زیبایی با موز


درمان آکنه نوعی تاثیر پوست موز بر پوست

پوست موز درمانی عالی برای جوش و آکنه می باشد . پوست موز همانند یک پاک کننده‌ ی طبیعی عمل می کند و سطح پوست را از سم‌ هایی که جمع شده اند و مولد جوش می باشند پاک و تمیز می‌ گرداند، خاصیت آنتی‌ اکسیدانی آن پوست را از میکروب‌ های مولد آکنه پاک‌ سازی می‌ کند. به علاوه خاصیت ضدالتهابی پوست موز به پوست برای آرام کردن اثر التهاب نیز کمک خواهد کرد.

بدین منظور پوست خود را با آب سرد بشویید، و با حوله‌ای تمیز آن‌ را خشک نمایید. به مدت پنج دقیقه نواحی آلوده به آکنه را با داخل پوست موز ماساژ دهید. سپس 20 دقیقه به پوست اجازه بدهید که مواد مغذی را جذب کرده ، و سپس با آب سرد پوست خود را شست و شو دهید. این کار را روزانه دو الی سه بار انجام دهید.

تاثیر پوست موز بر پوست با کاهش و یا رفع لکه ها

قسمت داخلی پوست موز برای رفع لکه های پوستی بسیار مفید خواهد بود. وجود ویتامین‌های A ، B ،C و E در پوست موز برای پوست مفید می باشند و به ترمیم لکه‌ های آن کمک خواهند کرد. به‌ علاوه به دلیل خاصیت آنتی‌ اکسیدانی بالایی که دارند، لکه‌های سیاه را نیز کاهش خواهند داد.

بدین منظور می توانید به آرامی قسمت داخلی پوست موز را به مدت پنج الی ده دقیقه بر روی پوست خود مالش بدهید. ( می‌ توانید قسمت فیبری سفید آن‌ را جدا نمایید و بر روی پوست صورت خود بگذارید). اجازه دهید که برای حداقل 20 دقیقه فیبر های آن بر روی پوست شما باشد. برای نتیجه گیری بهتر روزی 2 الی 3 بار این عمل را تکرار نمایید تا لکه‌ های پوستی محو گردند.


تاثیر پوست موز بر پوست


تاثیر پوست موز بر پوست با از بین بردن ضایعات روی پوست

از پوست موز نیز می‌ توانید در از بین بردن ضایعات زشت روی پوست هم استفاده نمایید. آن ها حاوی آنزیم‌ هایی می باشند که به حل کردن این ضایعات کمک خواهند کرد.

بدین منظور قسمتی از پوست موز را به اندازه محل مورد نظر برش دهید. قسمت سفید آن را روی پوست قرار داده و بگذارید در طول شب بر روی پوست شما بماند. صبح روز بعد پوست موز را ار پوست خود بردارید و پوستتان را با آب شست و شو دهید. این عمل را تا هنگامی که ضایعه روی پوستتان می باشد تکرار نمایید (2 الی 4 هفته) .

محو کردن خطوط خنده و چین و چروک

پوست موز در محکم کردن پوست صورت ، برطرف نمودن خطوط خنده و همین طور چین و چروک کمک به سزایی خواهد کرد. همچنین دارای آنتی‌ اکسیدان لوتئین می باشد که افزایش سن را به تاخیر خواهد انداخت . به علاوه استفاده از آن به پوست شما روشنی و نرمی خاصی می‌بخشد.

بدین منظور قسمت داخلی پوست موز را به صورت خود بزنید و 20 الی 30 دقیقه به آن اجازه استراحت دهید. سپس با آب ولرم آن‌ را شست و شو دهید. روزانه یک‌بار این کار را تکرار نمایید.

درمان خشکی و خارش بیش از حد پوست

اسیدهای چرب و آنتی‌ اکسیدان‌ هایی نظیر لوتئین که در قسمت داخلی پوست موز وجود دارند، از پوست محافظت می کنند و همچنین باعث آب‌ رسانی به پوست می‌ گردند که از خشکی و خارش آن جلوگیری خواهد کرد.

بدین منظور قسمت داخلی پوست موز را به محل مورد نظر بمالید و بعد ازنیم ساعت با آب سرد شست و شو دهید و روزانه دو بار این کار را تکرار نمایید.

راه دوم این است که قسمت داخلی پوست موز را با کمی روغن زیتون کرده و روی محل مورد نظر بمالید یا ماساژ دهید و در طول روز چند بار این کار را تکرار نمایید تا به نتایج مطلوب و مورد نظر خود برسید.

منبع : رایان درمان


[ بازدید : 452 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 5 اسفند 1396 ] [ 17:35 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]