درمان فشار خون با نسخه های خانگی


فشار خون بالا عارضه ای است که امروزه به وفور در سنین 40 به بالا دیده می شود. فشار خون بالا بر اثر عوامل بسیاری از جمله تنش های عصبی حاصل از زندگی ماشینی امروز به وجود می آید.میدانید که فشار خون نرمال 12 روی 8 است و هر اندازه این عدد بالاتر رود خطرناک است. 12 نشان دهنده فشار سیستولیک است و عدد دوم فشار دیاستولیک است.فشار خون بالا باعث سردرد و خواب آلودگی و در نهایت کما می شود.



فشار خون بالا



فشار خون بالا و علل آن



فشار خون بالا به علل مختلف مانند بیماری های قلبی، کبد، کلیه و می باشد. در چنین مواردی باید با متخصص قلب در تماس بود. ولی با ملاحظه و تنظیم تغذیه میتوان بیماری را معالجه و یا تعدیل کرد. به این عارضه پرفشاری شریان ها نیز گفته می شود. به دنبال فشار خون بالا بسیاری از بیماری های قلبی نیز حادث می شود. وقتی که خون با فشار بیشتری درون سرخرگ ها حرکت می کند این عارضه ایجاد می شود.



درمان طبیعی فشار خون بالا



فشار خون بالا



چای کیالک و سرخ ولیک:


ترکیب این دو گیاه برای حالت خفیف بیماری بسیار مناسب است . مقدار مصرف: ۲۵ گرم گل کیالک، ۳۰ گرم سرشاخه های گلدار سرخ ولیک خشک، ۲۵ گرم گل زیر فون خشک، ۲۰ گرم بومادران خشک، یک لیتر اب. روش تهیه: گیاهان فوق را در ظرف خشک در دار و بدون نفوذ بریزید و روی آن یک لیتر آب بریزید، ده دقیقه بجوشد، آن را در سه نوبت هر دفعه یک لیوان میل .

زیتون فشار خون را کم می کند، ۲۰ عدد برگ زیتون را در سیصد گرم آب جوشانده با عسل شیرین کرده میل کنید .

قره قات را عصرها به جای چای دم کرده، مصرف کنید برای پائین اوردن فشار خون بالا بسیار مؤثراست .

سیر انسداد رگها را برطرف می کند و فشار خون را پایین میاورد برای جلوگیری از حمله قلبی بسیار مفید است .

هندوانه، رقیق کننده ی خون است و برای کسانی که بیماری قلبی دارند مفید است.

لیموترش و گریپ فروت برای جلوگیری از بیماری های قلبی مفید است، رگها را از چربی ها و مواد رسوبی پاک میکند و از پیشرفت گرفتگی رگ ها جلوگیری می کند. .

آب انار تقویت کننده ی قلب است. .

روغن تخم کتان، اسید چرب امگا- ۳ دارد و از انعقاد و لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می کند و رگها را سالم نگه می دارد. .

از برگ و گل زالزالک و همچنین از دانه و برگ شنبلیله انتخاب کرده در مقداری آب جوشانده و دم کرده و میل کنند.

تخم کرفس، مقدار مصرف 2 تا 4 گرم. طرز تهیه: مقدار فوق را که قبلاً آسیاب شده است در یک لیوان آب جوش ریخته، مدت نیم ساعت باقی بماند تا دم بکشد. سپس صاف کرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنند.



نسخه گیاهی ترکیبی جهت فشار خون بالا




فشار خون بالا



برگ مریم گلی، ریشه ی بید، ریشه ی شیرین بیان، برگ مو قرمز، برگ زیتون، زوفا از هر یک به طور مساوی انتخاب کرده آنها را آسیاب نمایید، ۳-۲ قاشق سوپ خوری از مجموع آنها را در نیم لیتر آب به مدت چند دقیقه جوشانده و یک ربع دم بکشد، در طی روز هنگام صرف غذا میل نمایید. زرشک، عناب، قره قابت و دم اسب به طور مساوی مانند نسخه قبل اماده و مصرف نمایید. نسخه ی ترکیبی فشار خون: زرشک ۰؛ گرم، قره قات ۱۵ گرم، تخم شنبلیله ۳۰ گرم، لیمو عمانی ۱۵ گرم. طرز تهیه و مقدار مصرف: یک قاشق غذاخوری از مخلوط را با دو لیوان آب کمی جوشانده قبل از هر غذا یک فنجان میل کنند.



راهنمایی در مورد تصفیه ی خون و فشار خون بالا




فشار خون بالا



الف) قبل از مصرف صبحانه یک لیوان آب هویج میل کنید. ب) قبل از ظهر، یک لیوان آب انار یا آب انگور بنوشید. ج) آب گوجه فرنگی را با آب کرفس مخلوط کنید، روزی دو فنجان بنوشید و یک لیوان اب هویج را با مقداری اب لیمو مخلوط کرده و میل کنید. . د) تهیه سوپ: مواد لازم: مقداری گوجه فرنگی، دو عدد سیر، یک عدد شلغم، یک قاشق چای خوری سیاه دانه ی بو داده، مقدار کافی زردچوبه . طرز تهیه و مصرف: گوجه فرنگی، شغلم، سیر، زردچوبه و کمی نمک را در ظرفی ریخته و با حرارت ملایم بپزید، موقع صرف سوپ، سیاه دانه های بو داده را روی سوپ بریزید و همراه کاهو و نعناع میل کنید. ه) عصر هنگام، کمی زردالو یا پرتقال یا خیار میل کنید. و) گردو و عناب نیز در برنامه ی غذایی خود منظور کنید. . ی) چایی گل گاوزبان و گل قاصد را روزی سه بار، هر بار یک فنجان دم کرده ی انها را مصرف کنید.


منبع: http://tebfarsi.ir


[ بازدید : 154 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 3 دی 1396 ] [ 17:50 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]