نسخه های طبیعی برای درمان کم خونی


کم خونی علل گوناگونی دارد، ممکن است در اثر کمبود ویتامین B12، کمبود مواد غذایی پیش می آید. کم خونی در خانم ها به نسبت آقایان بیشتر شایع است. با یک آزمایش ساده تشخیص کم خونی امکانپذیر است. در این مطلب از سایت آسان دنت علل کم خونی و درمان کم خونی را به صورت مفصل و با درمان های خانگی شرح می دهیم.

درمان کم خونی

کم خونی و درمان کم خونی

در این حالت غلظت هموگلوبین خون از یک حد استاندارد کمتر می شود و فرد دچار کم خونی میگردد. کم خونی ممکن است در اثر خون ریزی های مختلف نیز مانند خونریزی داخلی و خارجی دستگاه گوارشی، دستگاه ادراری و تناسلی، خون ریزی ناشی از تومورهای سرطانی و سایر اختلالات خونی و عروقی، عادات ماهیانه زنان، جراحی های اعضاء باشد. علائم: رنگ پریدگی، تبش قلب، کاهش رشد طبیعی، ضعف ایمنی بدن، ضعف عضلانی، کاهش تنفس، خستگی زودرس، سوء تغذیه، دردهای شبیه بیماری رماتیسم، رشد غیر عادی استخوانها. درمان آن رفع کمبودهای مواد تغذیه است. بیمار باید از غذاهای کامل و از سبزی و صیفیجات، پروتئین های حیوانی و گیاهی استفاده کرده و همیشه تحت نظر پزشک متخصص تغذیه باشد، تا مبتلا به بیماری های دیگر نباشد.

درمان کم خونی با روشهای طبیعی


درمان کم خونی


گزنه برای درمان کم خونی: ۲۰ تا ۳۰ گرم از برگ و شاخه های خشک گزنه را در نیم لیتر آب جوشانده و پس از سرد شدن هر روز ۳ تا ؛ فنجان میل کنید.

بارهنگ برای درمان کم خونی: ۲۰ تا ۲۵ گرم از برگهای خشک بارهنگ را در نیم لیتر آب، بمدت ۳ دقیقه جوشانده، روزانه ۳ تا ۵ فنجان میل کنید.

آناناس برای درمان کم خونی: اناناس تصفیه کننده ی خون است. از میوه ی رسیده ان به عنوان خون ساز استفاده کنید.

به لیمو (ورون): ۲ تا 4 گرم به لیمو را در یک فنجان آب جوش دم کرده بنوشید. (روزی سه مرتبه).

شیره ی انگور (دوشاب) برای درمان کم خونی: شیره ی انگور خون ساز بوده، از آن با آب به صورت شربت و تهیه حلوا و به طرق مختلف استفاده کنید، مفید است. .

بیدمشک برای درمان کم خونی : عرق بیدمشک نیز خونساز بوده برای کم خونی مفید می باشد.. برگ گزنه، افسنتین، گل سرخ، قنطوریون از هر یک مقداری به طور مساوی مخلوط کرده، یک قاشق غذاخوری از مجموعه ی فوق را با یک لیوان آب جوشانده و دم کرده، پس از صاف کردن با عسل شیرین نموده در طول روز جرعه .

ترکیب تقویتی و خونساز: چغندر متوسط ۲ عدد، کاهو کوچک ۱ عدد،.پرتقال ۲ عدد، هویچ ۳ عدد، کلم براکلی خرد شده یک عدد طرز تهیه و مصرف: تمام مواد را در دستگاه آب میوه گیری ریخته و آب انرا بگیرید و مصرف نمایید.

افشره ها برای درمان کم خونی : آب سبزیجات تازه تهیه شده از سبزیجاتی مانند: اسفناج، کلم پیچ، یونجه، شاهی آبی (بولاغ اوتی)، جعفری، آنها را میتوان با آب هویج و چغندر قرمز، سنبل کوهی، انگور بی دانه سیاه، الو و زردالو مخلوط نموده و استفاده کرد .

برای جذب آهن و درمان کم خونی به نکات مهم توجه کنید


درمان کم خونی

برای اینکه آهن مفید در دستگاه بدن جذب گردد، باید منگنز در جوانه ها مخصوصاً جوانه ی گندم سیاه، گندم و برنج، لوبیاها، دارای آهن و منگنز می باشند. در جذب آهن یک مقدار آنزیمهای معدنی کافی مانند اسید کلر ئیدریک یک احتیاج می باشد. افراد پیر در ترکیب غذاهای خود باید روزانه به طور ترکیبی اسید کلر ئیدریک یک منظور شده باشد.ویتامین C در جذب آهن مستقیما تاثیر دارد.در موقعیت های سخت، ویتامین B12 کافی در دسترس نباشد، ممکن است از ویتامین B12 به صورت زیر جلدی یا از راه دهانی به عنوان موقت استفاده نمود.از اینکه کم خونی به شکل های مختلف مشاهده می شود و تشخیصی اینکه به علت کمبود آهن یا کمبود اسید فولیک و یا کمبود ویتامین B12 باشد و یا یکی از علل، کمبود اهن و یا امکان دارد خونریزی معده و روده باشد، باید علت درست ان به وسیله پزشک متخصصی تشخیص داده شود و درمان نیز زیر نظر دکتر باشد. از نوشیدن چای، قهوه اجتناب کنید. کافئین و قهوه در جذب آهن در بدن، مانع آن می شوند.

رژیم غذایی:بصبحانه چای بابونه. پیش از ظهر یک لیوان آب انار یا ماء الشعیر . ناهار چهار قاشق جو ( بهتر است جودوسر باشد)، مقداری چغندر و شلغم را رنده کنید و همراه دو عدد کدو، چهار شاخه مارچوبه، مقداری کمی زعفران، مقداری ابغوره یا سرکه سیب و نصف فنجان روغن زیتون، مجموعه را بگذارید بپزد و هنگام صرف غذا مقداری کاهو یا اسفناج با آن میل کنید. عصر کمی نارگیل با عسل و یا کمی مغز گردو با پپسته ی خام میل. یک ساعت قبل از خواب روزانه به نوبت، یک فنجان چاى دارچین ، یک فنجان چای کوهی و یک فنجان دم کرده ی عناب میل کنید.

منبع:http://www.asandent.com


[ بازدید : 150 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 11 دی 1396 ] [ 17:36 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]