مسواک قبل از خواب و فواید آن


قدمت مسواک به 5 هزار سال پیش و به زمان فرعون های مصر باز می گردد . این مسواک های سنتی که با استخوان حیوانات درست شده بودند ، اجداد مسواک های امروزی هستند . این نشان می دهند که دندان ها از گذشته جزو مهم ترین اندام های بدن بوده اند و مراقبت از آنها در اولیت مردم قرار داشته است . اما مسواک قبل از خواب ، یکی از مهم ترین عادت های فردی می باشد . اینکه شما حتما قبل از خوابیدن مسواک بزنید ارزش بیشتر از 3 باز مسواک زدن در طول روز می باشد .



مسواک قبل از خواب


توصیه های مهم برای مسواک قبل از خواب

اگر شما شب ها قبل از خوابیدن دندان های خود را مسواک نزنید ، به دندان های خود آسیب زیادی را وارد می کنید . بر طبق توصیه های انجمن دندان‌ پزشکی آمریکا (ADA) ما باید در روز دوبار مسواک بزنیم که یکی از آنها حتما باید قبل از خوابیدن باشد .

هر بار که شما مسواک نزنید ، دندان های شما شروع به آسب دیدن می کنند . اگر شما در طول روز زبان خود را به دندان های خود بزنید ، حضور یک ماده لزج و چسبناک را حس می کنید . این ماده چسبتاک پلاک دندان است . همچنین مسواک نزدن باعث می شود که باکتری ها به دندان های شما حمله کنند و بافت ها آن را از بین ببرند . پلاک های دندان نیز اگر با مسواک از بین نروند ، به صورت جرم به دندان های شما می چسبدند و خود را به صورت زردی دندان نشان می دهند .

پلاک ها می توانند بسیار خطرناک باشند و به پوسیدگی دندان ها منجر شوند ، با هر بار مسواک نزدن ، دندان های شما بک قد به پوسیدگی نزدیک تر می شوند .

سرسری مسواک زدن

شاید فکر کنید که مسواک زدن یک امر ساده است که می توانید خیلی سریع آن را انجام دهید . سرسری مسواک زدن درست مانند مسواک نزدن بد می باشد و دندان های شما دو بار دو طول روز باید شسته شوند . در هر نوبت شما باید از خمیر دندان های معتبر فلورایدی و یک مسواک نرم استفاده کنید . همچنین دقت داشته باشید که همه قسمت های دندان خود را مسواک کنید . بیشتر مردم فقط دندان های جلویی را مسواک می کنند . همچنین برای از بین بردن باقی مانده غذا ها در جاهایی که مسواک نمی تواند کمک کند ، از نخ دندان استفاده کنید . یک مسواک استاندارد حداقل باید 2 دقیقه طول بکشد .



مسواک قبل از خواب



نکاتی در مورد مسواک

یکی از مهم ترین چیز هایی که شما باید در انتخاب مسوام باید به آن دقت کنید ، برس مسواک می باشد . این برس نباید به گونه باشد که به دندان شما آسیب بزند . ترجیحا مسواک هایی را انتخاب کنید که علامت استاندارد داشته باشند . شاید باورش سخت باشد ولی اهمیت مسواک از خمیر دندان بیشتر است . اگر از مسواک های برقی استفاده می کنید ، حتما باید توسط وزارت بهداشت تایید شده باشند .

چه زمانی باید مسواک را تعویض کرد ؟

معمولا هر 3 ماه باید مسواک خود را تعویض کنید اگر برس های مسواک شما قبل از این مدت خراب شد یا ریش ریش شد باید مسواک خود را عوض کنید . در ضمن استفاده از آدامس های خوشبو کنند و اسپری ها نمی تواند تاثیر مسواک را داشته باشد .



[ بازدید : 156 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 11 دی 1396 ] [ 17:53 ] [ leila ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]